Kategorie
 
 
 
 
 
Reklamační řád

VALTEC spol. s r. o.
Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, IČO: 36 628 484
Zápis v obchodním rejstříku Krajského soudu v Banské Bystrici, oddíl: Sro, vložka č.: 9516/S.
(dále jen „VALTEC“)

Obecná ustanovení

1.    Tento reklamační řád upravuje způsob, místo reklamace, postup při řešení reklamace a způsob záruční opravy v případě vady zboží nebo služby. Vztahuje se na zboží a služby prodávané společností VALTEC jako prodejcem spotřebitelům nebo partnerům. Pojmy použité v tomto reklamačním řádu mají význam definovaný ve Všeobecných obchodních podmínkách společnosti VALTEC. Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem a následujícími předpisy:

a.    Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník.
b.    Zákon č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník
c.    Zákon o ochraně spotřebitele č. 108/2024 Sb,
d.    Zákon č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů.
e.    Všeobecné obchodní podmínky společnosti VALTEC.

2.    Spotřebitel se před zakoupením zboží nebo služby seznámil se záručními a reklamačními podmínkami a potvrdil svůj souhlas s nimi.
3.    Reklamace se vyřizují v otevírací době v sídle společnosti VALTEC v prodejně v době od 7:30 do 16:00 hodin nebo zasláním zboží na adresu společnosti VALTEC.
4.    Kontaktní údaje společnosti VALTEC

VALTEC spol. s r.o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec
e-mail: info@valtec.cz
telefon: +421 918 760 086

1.    ZÁRUČNÍ DOBA A LHŮTY PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE

1.    Spotřebitel má právo na reklamaci po dobu 24 měsíců od zakoupení zboží, pokud není na zboží nebo v záručním listě uvedena jiná doba.
2.    Za datum uplatnění reklamace se považuje datum, kdy bylo reklamované zboží spolu se všemi příslušnými doklady doručeno společnosti VALTEC.

2.    ZBOŽÍ, NA KTERÉ SE NEVZTAHUJE ZÁRUČNÍ OPRAVA

1.    Spotřebitel je povinen používat zboží pouze k určenému účelu, v souladu s návodem k použití a dodržovat obecně známá pravidla a postupy.
2.    Záruka se vztahuje pouze na vady nezaviněné spotřebitelem, tj. vady způsobené vadným materiálem nebo výrobními vadami. Záruka se nevztahuje na vady, které jsou způsobeny zejména:

a.    nesprávným zacházením a nedodržováním pokynů uvedených v návodu k použití (přetěžování, pády, zvedání za napájecí kabel, ...).
b.    opotřebení způsobené běžným používáním (uhlíky, ložiska, napájecí kabel).
c.    zanedbání nezbytné údržby, péče a čištění výrobku.
d.    nesprávná údržba (při práci v prašném prostředí, nefoukání např. stlačeným vzduchem).
e.    poškození cizími tělesy (např. pískem, kamínky)
f.    manipulace neoprávněnou osobou.
g.    použití nevhodných náhradních dílů
h.    přírodní katastrofa (déšť, led, sníh, povodeň, ...).
i.    použití nářadí k jiným účelům, než pro které je určeno.
j.    zjevné přetížení nářadí v důsledku trvalého překročení horní meze výkonu nářadí (nářadí pro domácí použití je používáno k profesionálním účelům).
k.    nepozorností (připojením k nesprávné síti).
l.    použitím paliva s prošlou dobou použitelnosti
m.    přehřátí v důsledku znečištění krytu ventilátoru.

3.    JAK UPLATNIT REKLAMACI

1.    Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je společnost VALTEC povinna reklamaci řádně posoudit a rozhodnout o jejím vyřízení neprodleně, ve složitějších případech do tří pracovních dnů, nejdéle však do 30 dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Tato lhůta začíná běžet ode dne doručení výrobku se všemi náležitostmi společnosti VALTEC. Při uplatnění reklamace je spotřebitel povinen předložit: a. kopii dokladu o koupi (účtenku nebo fakturu) b. záruční list.

2.    Společnost VALTEC vystaví písemné potvrzení o přijetí reklamace s popisem reklamované vady výrobku (dále také „reklamační list“).

3.    Pro správné posouzení reklamace je nutné, aby byl reklamovaný výrobek kompletní (včetně dodaného příslušenství) a vyčištěný.

4.    Jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má spotřebitel nárok na její bezplatné, řádné a včasné odstranění. Společnost VALTEC může neopravitelný výrobek nahradit novým výrobkem stejného typu a technických parametrů. V případě staršího výrobku, který již není na trhu dostupný, bude nahrazen adekvátní náhradou, jejíž technické parametry plně nahrazují neopravitelný výrobek.

5.    Reklamace se považuje za vyřízenou okamžikem oznámení způsobu vyřízení reklamace spotřebiteli. O způsobu vyřízení reklamace bude spotřebitel informován e-mailem. V případě, že spotřebitel uvede nesprávné kontaktní údaje a z tohoto důvodu není možné spotřebitele informovat o způsobu vyřízení reklamace, považuje se reklamace za vyřízenou na základě písemného vyrozumění o vyřízení reklamace e-mailem 3. den po obdržení e-mailu.

6.    Při převzetí zboží je spotřebitel povinen předložit kopii reklamačního listu vystaveného při uplatnění reklamace.

7.    Pokud bude zjištěno, že reklamované zboží není vadné nebo nesplňuje kritéria pro uplatnění reklamace, bude reklamace považována za neoprávněnou a reklamované zboží bude spotřebiteli vráceno. Společnost VALTEC si ve vztahu ke spotřebiteli vyhrazuje právo požadovat náhradu nákladů (náklady na dopravu, náklady na posouzení vady) vzniklých v souvislosti s neoprávněnou reklamací. Společnost VALTEC má v případě nevyřízené reklamace právo na zástavní právo (§ 151 občanského zákoníku).

8.    Nepřevezme-li spotřebitel vyřízenou reklamaci ve stanovené lhůtě (do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace), může společnost VALTEC účtovat spotřebiteli skladné ve výši 1,- EUR za každý den prodlení po dobu 6 měsíců. Po uplynutí této doby si společnost VALTEC vyhrazuje právo zboží zlikvidovat.

9.    ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ Informace o alternativním řešení sporů jsou uvedeny v článku 6 Všeobecných obchodních podmínek.

10.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ Informace týkající se poskytování a zpracování osobních údajů jsou k dispozici v Zásadách ochrany osobních údajů. Tento reklamační řád je účinný od 1. července 2024.

DOKUMENTY KE STAŽENÍ: