Kategorie
 
 
 
 
 

Všeobecné obchodní podmínky

Obchodní podmínky

VALTEC spol. s r. o.
Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, IČO: 36 628 484
Zápis v obchodním rejstříku Krajského soudu v Banské Bystrici, oddíl: Sro, vložka č.: 9516/S
(dále jen “VALTEC”)

I.    Úvodní ustanovení a základní pojmy

1.    Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vztahy mezi společností VALTEC, jednající v rámci své podnikatelské činnosti, a

1.1.    spotřebitelem, který uzavřel smlouvu se společností VALTEC na dálku prostřednictvím internetového portálu www.valtec.sk nebo mimo obchodní prostory společnosti,
1.2.    spotřebitelem, který uzavřel smlouvu se společností VALTEC v jejích obchodních prostorách.
1.3.    právnická osoba nebo fyzická osoba podnikatel, která uzavřela smlouvu se společností VALTEC na dálku nebo mimo obchodní prostory společnosti a tato osoba jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání,
1.4.    právnická osoba nebo fyzická osoba podnikatel, která uzavřela smlouvu se společností VALTEC v prostorách společnosti a tato osoba jedná v rámci svého podnikání nebo povolání.

2.    Pro účely těchto VOP se rozumí:

2.1.    VALTEC – podnikatel; osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo v rámci obchodní praxe jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby jednající jejím jménem nebo na její účet, nebo prodávající; osoba, která se v souvislosti s kupní smlouvou zavazuje dodat zboží za úplatu kupujícímu, který je v postavení podnikatele;
2.2.    Spotřebitel – fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo s obchodní praktikou nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého povolání;
2.3.    Partner – podnikatel, který vystupuje v postavení kupujícího a jedná v rámci své podnikatelské činnosti v souvislosti s kupní smlouvou;
2.4.    Zákazník – společný pojem pro spotřebitele a partnera;
2.5.    Zboží – jakákoliv hmotná movitá věc ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, pro účely těchto VOP zejména svářečky, svářecí hořáky, svařovací materiál, nářadí, ochranné pomůcky, oděvy a další svařovací příslušenství;
2.6.    Služba – jakákoliv činnost nebo výkon, který je nabízen nebo poskytován spotřebiteli ve smyslu § 2 písm. b) zákona o ochraně spotřebitele, pro účely těchto VOP zejména záruční a pozáruční servis zboží; provádění školení, rozborů zařízení, revizní činnosti, zkušební svařování, kontrola zařízení, čištění a další.
2.7.    Výrobek – zboží nebo služba ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele;
2.8.    Prodejní cena – konečná cena včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní za jednotku výrobku nebo za stanovené množství výrobku,
2.9.    Smlouva uzavřená na dálku – smlouva mezi společností VALTEC jako obchodníkem a spotřebitelem sjednaná a uzavřená výhradně jedním nebo více prostředky komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti společnosti VALTEC a spotřebitele, zejména prostřednictvím online rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, poštovního seznamu nebo nabídkového katalogu;
2.10.    Internetový portál – internetové stránky www.valtec.sk provozované společností VALTEC za účelem prodeje zboží spotřebiteli na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo partnerovi na základě kupní smlouvy;
2.11.    Kamenný obchod – prodejna na adrese Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec.
2.12.    Elektronická objednávka – objednávka vytvořená prostřednictvím internetového portálu obsahující zejména údaje o spotřebiteli nebo partnerovi, údaje o výrobcích a jejich ceně, způsobu platby, způsobu dodání a potvrzení o seznámení se s obchodními podmínkami. Elektronická objednávka představuje projev vůle spotřebitele uzavřít kupní smlouvu uzavřenou na dálku prostřednictvím internetového portálu. Elektronická objednávka je zasílána prostřednictvím prostředků komunikace na dálku a jsou v ní uvedeny výrobky, které si spotřebitel vybral a na které činí návrh na uzavření kupní smlouvy, a údaje spotřebitele nezbytné pro případné uzavření a plnění kupní smlouvy uzavřené na dálku.
2.13.    Registrace – poskytnutí úplných a pravdivých údajů společnosti VALTEC pro účely plnění spotřebitelských nebo obchodních smluv a související komunikace, včetně čerpání výhod registrovanými zákazníky společnosti VALTEC.
2.14.    Obchodní praktika – jednání, opomenutí, způsob chování nebo vyjadřování, obchodní sdělení, včetně reklamy a marketingu obchodníka, které přímo souvisí s propagací, nabídkou, prodejem, dodáním nebo poskytnutím produktu spotřebiteli;
2.15.    Spotřebitelská organizace – právnická osoba založená nebo zřízená za účelem ochrany spotřebitele.
2.16.    Zákon o ochraně spotřebitele – zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
2.17.    Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů – zákon č. 40/1964 Sb.

3.    Spotřebitel se nemůže vzdát práv, která mu náleží podle zákona o ochraně spotřebitele a OZ. 4. Smluvní ujednání, která jsou pro spotřebitele méně výhodná než ustanovení zákona o ochraně spotřebitele a OZ, jsou neplatná a namísto nich se použijí ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. Veškeré pochybnosti v rámci úpravy těchto VOP se vykládají ve prospěch spotřebitele. Výše uvedené ustanovení se nevztahuje na smluvní vztahy uzavřené mezi společností VALTEC a jejími partnery.

4. Souhlas s VOP je vyžadován pro účely registrace a realizace objednávek prostřednictvím internetového portálu. Úprava VOP se vztahuje i na kupní smlouvy uzavřené mezi společností VALTEC a partnery.

II.    Kontakt 

Obchodní název: VALTEC spol.s r. o.
Sídlo (korespondenční adresa): Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec
IČO: 36 628 484
DIČ: 2021860181
IČ DPH: SK 2021860181
Zápis: Obchodní rejstřík Okresního soudu v Banské Bystrici, oddíl: Sro, vložka č.: 9516/S
Email: info@valtec.cz
Telefon: +421 918 760 086

III.    Prodej přes internetový portál

3.1.    Obecná ustanovení

1.    Internetový portál provozovaný společností VALTEC na internetových stránkách www.valtec.sk poskytuje spotřebiteli následující služby:

1.1.    Registrace – zřízení zákaznického účtu a využívání výhod registrovaného zákazníka,
1.2.    možnost prohlížení obsahu internetového portálu s možností filtrování jednotlivého zboží na základě ceny, dostupnosti, výrobce, typu, v případě zboží – hadic také na základě délky,
1.3.    možnost objednání nabízeného zboží a uzavření smlouvy na dálku,
1.4.    poskytování reklamního obsahu, který je přizpůsoben zájmům spotřebitele, za předpokladu poskytnutí příslušných dobrovolných souhlasů, zobrazování průběžných oznámení přímo ve webovém prohlížeči, 

2.    Internetový portál lze používat pouze na koncových zařízeních a informačních systémech, které splňují stanovené technické požadavky.

3.    Spotřebitel může nakupovat zboží na internetovém portálu prostřednictvím registrovaného zákaznického účtu nebo bez registrace.

4.    Tento článek je primárně zaměřen na vztah mezi společností VALTEC a spotřebitelem, nicméně výše uvedené ustanovení se vztahuje i na vztah mezi společností VALTEC a partnerem nakupujícím prostřednictvím internetového portálu, pokud není v těchto VOP uvedeno jinak.

3.2    Účet zákazníka

1.    Spotřebitel si může vytvořit Zákaznický účet prostřednictvím https://www.valtec.cz/registrace/ Podmínkou pro vytvoření Zákaznického účtu je vyplnění registračního formuláře, seznámení se s těmito VOP a Zásadami zpracování osobních údajů, jejich odsouhlasení a potvrzení tlačítkem „Odeslat registraci a pokračovat“. V rámci registračního procesu spotřebitel v registračním formuláři uvede následující informace: 

1.1.    údaje o zákazníkovi: e-mail, heslo,
1.2.    účetní údaje: jméno a příjmení, adresa, telefonní kontakt, v případě partnera: jméno, příjmení, adresa, telefonní kontakt, IČO, DIČ, DIČ.

2.    Registraci lze provést také prostřednictvím vlastního účtu Google nebo účtu na Facebooku.

3.    Po potvrzení registrace tlačítkem „Odeslat registraci a pokračovat“ společnost VALTEC doručí na e-mailovou adresu uvedenou při registraci potvrzení o vytvoření zákaznického účtu a informace o registračních údajích.

4.    Vytvoření zákaznického účtu není podmínkou pro provedení nákupu na online portálu. Společnost VALTEC poskytuje spotřebiteli, který si zřídil zákaznický účet, bezplatně následující výhody:

4.1.    nakupování se slevami;
4.2.    neomezený přehled prostřednictvím účtu o stavu objednávky;
4.3.    historii uskutečněných nákupů, včetně: data nákupu, specifikace zakoupeného zboží a jeho ceny;
4.4.    pravidelné informace o akcích a novinkách.

5.    Zrušení účtu zákazníka je možné ve správě účtu v sekci GDPR, tlačítko „Odstranit účet“, načež bude spotřebitel vyzván k potvrzení odstranění účtu.

3.3    Smlouva uzavřená na dálku prostřednictvím webového portálu

1.    Spotřebitel může objednat jakékoli zboží nabízené na internetovém portálu a dostupné na internetovém portálu prostřednictvím internetového portálu zasláním elektronické objednávky společnosti VALTEC.
2.    Spotřebitel vytvoří elektronickou objednávku následujícím způsobem:

2.1.    po otevření informací o vybraném produktu uvede množství (ks/kg) a vloží vybrané zboží do košíku prostřednictvím tlačítka „Přidat do košíku“.
2.2.    Po dokončení výběru produktů spotřebitel zvolí možnost „Košík“. Obsah košíku se spotřebiteli zveřejní na webovém portálu. Spotřebitel může vybrané produkty upravit nebo odstranit. U každého vybraného výrobku je v rámci obsahu košíku zveřejněna jednotková cena, množství a celková cena výrobků. Pod seznamem objednaných výrobků je uvedena celková částka představující součet cen všech výrobků v košíku.
2.3    Pokud má spotřebitel k dispozici slevový kód, může jej uplatnit v samostatném okně a potvrdit tlačítkem „Odeslat“. Po zadání slevového kódu webový portál automaticky přepočítá konečnou částku objednávky a uvede částku, která představuje uplatněnou slevu. Spotřebitel poté zvolí možnost „Pokladna“.
2.4    V případě spotřebitele bez zákaznického účtu je nutné zvolit možnost „Rychlý nákup“ a vyplnit fakturační/dodací údaje. Fakturační/dodací údaje spotřebitele se zákaznickým účtem se vyplní automaticky. Spotřebitel může zadat jinou dodací adresu, než je fakturační adresa, výběrem možnosti „Chci zadat jinou dodací adresu“. Uvedení jakýchkoli neplatných nebo nepravdivých údajů spotřebitele může znemožnit plnění kupní smlouvy. 
2.5    Spotřebitel si z nabízených možností vybere způsob doručení:

2.5.1.    kurýr,
2.5.2.    osobní odběr v kamenné prodejně VALTEC.
2.5.3.    výdejní místa dodavatelských společností.

2.6.    Spotřebitel si zvolí způsob platby z následujících možností:

2.6.1.    dobírka – platba při převzetí zboží za poplatek 0,83 EUR bez DPH,
2.6.2.    platba bankovním převodem na základě zálohové faktury / zrychlený převod – ebrána,
2.6.3.    platba platební kartou (VÚB eCard, Global Payments),
2.6.4.    platba v hotovosti pouze při osobním odběru.

3.    Po určení způsobu doručení a způsobu platby se na webovém portálu provede sumarizace objednávky. Souhrn objednávky obsahuje údaje o objednaném zboží – druh, jednotkovou cenu, množství, DPH, celkovou cenu, příplatky k platbě (u dobírky), poštovné a uplatněné slevy. V rámci shrnutí objednávky je možné uvést poznámku k objednávce.

4.    Před odesláním objednávky musí spotřebitel potvrdit, že se seznámil s VOP a souhlasí s jejich obsahem. Spotřebitel potvrzuje, že bere na vědomí zpracování osobních údajů. Spotřebitel může projevit zájem o informace o akcích a slevách (odběr newsletteru). Spotřebitel poté potvrdí obsah objednávky výběrem možnosti „Odeslat objednávku“. Odesláním objednávky spotřebitel souhlasí se závazkem platby.

5.    V případě volby způsobu platby kreditní kartou nebo rychlým bankovním převodem je spotřebitel automaticky přesměrován na zabezpečenou platební bránu.

6.    Elektronická objednávka představuje nabídku spotřebitele na uzavření smlouvy o prodeji na dálku.

7.    K uzavření kupní smlouvy prostřednictvím internetového portálu mezi spotřebitelem a společností VALTEC dochází po předchozím odeslání elektronické objednávky spotřebitelem a následném potvrzení ze strany společnosti VALTEC na e-mail uvedený spotřebitelem u registrovaného zákaznického účtu nebo na e-mail neregistrovaného spotřebitele uvedený u konkrétní objednávky. Smlouva o prodeji na dálku je uzavřena až okamžikem potvrzení objednávky spotřebitele společností VALTEC.

8.    Objednávce je přiděleno číslo, které společnost VALTEC uvede v e-mailovém potvrzení objednávky.

9.    Společnost VALTEC si vyhrazuje právo objednávku v odůvodněných případech nepotvrdit, zejména v případě vyčerpání zásob zboží nebo v případě nedostupnosti zboží u dodavatele, o čemž bude spotřebitele informovat.

10.    Ke každé zásilce je přiložena faktura – daňový doklad a záruční list, přičemž faktura je vždy zasílána elektronicky. Spotřebitel může požádat o opětovné zaslání daňového dokladu telefonicky nebo e-mailem na adresu eshop@valtec.sk a daňový doklad mu bude zaslán.

3.4    Cena zboží

1.    Společnost VALTEC je povinna označit zboží prodejní cenou a jednotkovou cenou jasně platnou v době nabídky, a to prostřednictvím snadno čitelné cenovky. Jednotková cena nemusí být označena, pokud je totožná s prodejní cenou. Zboží prodávané na množství se označuje pouze jednotkovou cenou.

2.    VALTEC se zavazuje dodržovat ceny uvedené v potvrzené objednávce spotřebitele.

3.    Společnost VALTEC si vyhrazuje právo změnit ceny nabízeného zboží v důsledku kolísání cen na trhu. Společnost VALTEC je proto oprávněna jednostranně aktualizovat ceny. Ceny uvedené v platné objednávce jsou platné pro danou objednávku až do jejího vyřízení. Společnost VALTEC může poskytovat individuální slevy při větších objednávkách jednotlivých položek.

4.    V případě, že společnost VALTEC sníží cenu zboží, je povinna v každém oznámení o snížení ceny uvést předchozí cenu zboží. Předchozí cenou zboží se pro účely oznámení podle předchozí věty rozumí nejnižší cena, za kterou společnost VALTEC zboží prodávala nebo poskytovala

4.1.    v období 30 dnů před snížením ceny zboží, nebo
4.2.    od zahájení prodeje nebo poskytování zboží, pokud společnost VALTEC prodávala nebo poskytovala zboží v období kratším než 30 dnů před snížením ceny.

5.    Společnost VALTEC může při postupném snižování ceny zboží uvést jako předchozí cenu zboží původní cenu zboží před prvním snížením ceny zboží, a to bez ohledu na dobu prodeje nebo poskytnutí zboží.

6.    Snížené ceny (ceny ve VÝPRODEJI, PRODEJI) jsou platné do data uvedeného v detailu zboží nebo do vyprodání zásob. Jakékoli další slevy, které jsou poskytovány nad rámec slev uvedených u jednotlivých produktů na internetovém portálu, individuální slevy pro spotřebitele nebo slevy poskytované na základě spolupráce internetového portálu s třetími osobami, nejsou vzájemně kombinovatelné.

7.    Toto ustanovení se přiměřeně použije i na prodej v kamenném obchodě.

3.5    Dodací podmínky

1.    Spotřebitel si v rámci elektronické objednávky zvolí způsob dodání zboží z následujících možností:

1.1.    kurýrní službou,
1.2.    osobní odběr v kamenné prodejně VALTEC, Lieskovská cesta 13, Lieskovec.
1.3.    výdejní místa doručovacích společností (PACKETA).

2.    V případě doručení kurýrem bude k ceně připočten poplatek za doručení kurýrem ve výši 4 EUR včetně DPH. V případě, že objednávka přesáhne částku 100,- EUR s DPH, je doručení zdarma.

3.    V případě doručení zboží prostřednictvím výdejního místa doručovací společnosti činí poplatek za doručení 2,58 Eur s DPH.

4.    V případě, že objednávka přesáhne 100,- Eur s DPH, je doručení v rámci Slovenské republiky zdarma.

5.    Doručení je možné také do České republiky, Rakouska a Maďarska. Ceny za doručení do zahraničí budou stanoveny individuálně podle aktuálního ceníku dopravy.

6.    Společnost VALTEC neúčtuje v rámci dodávky kromě dopravy žádné další poplatky. V případě, že je jedna objednávka na základě požadavku spotřebitele rozdělena do více zásilek, může být poplatek za doručení účtován za každou zásilku zvlášť. 

7.    Při určování dodací lhůty vychází společnost VALTEC z aktuální dostupnosti zboží u dodavatele. Délka dodací lhůty se zpravidla pohybuje mezi 24 hodinami a 30 dny v závislosti na skladové dostupnosti. V případě určitého zboží může být tato lhůta prodloužena, o čemž společnost VALTEC spotřebitele informuje a spotřebitel s prodloužením dodací lhůty souhlasí.

8.    Pokud si spotřebitel objedná zboží, které výrobce z jakéhokoli důvodu vyprodal nebo stáhl z prodeje a neinformoval o tom společnost VALTEC, bude společnost VALTEC spotřebitele neprodleně informovat (telefonicky, e-mailem).

9.    Kurýrní společnost odpovídá za dodané zboží až do okamžiku jeho doručení spotřebiteli. Spotřebitel je povinen si dodané zboží při doručení prohlédnout a v případě viditelného poškození nebo dokonce ztráty části zboží je povinen sepsat s dopravcem reklamační protokol a takovou zásilku nepřevzít. Jakmile kurýrní společnost zásilku vrátí, společnost VALTEC spotřebiteli odešle nové zboží.

3.6    Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a vrácení plnění

1.    Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů ode dne převzetí zboží bez udání důvodu.

2.    Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku podle odstavce 1 tohoto článku se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel zašle společnosti VALTEC oznámení o odstoupení od smlouvy v listinné podobě nebo ve formě zápisu na jiném trvalém nosiči dat nejpozději v poslední den lhůty, a byla-li smlouva uzavřena ústně, postačí k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho úmysl od smlouvy odstoupit (dále jen „oznámení o odstoupení“).

3.    Oznámení o odstoupení od smlouvy může být učiněno:

3.1.    e-mailem na adresu eshop@valtec.sk.
3.2.    písemně na adresu VALTEC spol. s r.o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec.

4.    Oznámení o odstoupení od smlouvy lze učinit prostřednictvím formuláře pro odstoupení, který je přílohou č. 1 těchto VOP. Použití formuláře pro odstoupení od smlouvy není povinné, oznámení o odstoupení od smlouvy lze učinit i v jiné formě, postačí jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy.

5.    Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet ode dne převzetí zboží spotřebitelem nebo osobou určenou spotřebitelem, která není dopravcem. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem v okamžiku, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba jiná než dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud spotřebitel nebo jím určená třetí osoba jiná než dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud spotřebitel nebo jím určená třetí osoba jiná než dopravce, nebo ak

5.1.    zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
5.2.    dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
5.3.    zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.

6.    Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

7.    VALTEC má povinnost do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdrželo na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání, jiného než nejlevnější běžný způsob dodání, který je k dispozici na internetovém portálu, a který si spotřebitel sám zvolil). VALTEC je povinen vrátit spotřebiteli veškeré platby v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku. V takovém případě VALTEC nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.

8.    VALTEC vrací platbu následovně:

8.1. v případě platby kartou se platba vrátí na účet kupujícího
8.2. v případě platby přes zrychlený bankovní převod a platby běžným převodem na účet se platba vrátí na účet kupujícího
8.3. v případě platby přes dobírku se platba vrátí na účet kupujícího
8.4. v případě platby v hotovosti se platba vrátí na účet kupujícího.

9.    VALTEC není povinen vrátit spotřebiteli platby před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět na adresu VALTEC, ledaže VALTEC navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.

10.    Spotřebitel je povinen ihned, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy odstoupil od smlouvy o prodeji, zaslat zboží na adresu VALTEC nebo vrátit zboží osobě oprávněné k převzetí zboží v kamenné prodejně, pokud VALTEC nenavrhl, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Osoby v kamenné prodejně nejsou oprávněny přijímat zboží vykazující používání.

11.    K dodržení lhůty pro vrácení zboží (včetně zboží, které nese stopy používání) postačí jeho odeslání před uplynutím lhůty na adresu VALTEC uvedenou v čl. 2 Kontaktní údaje.

12.    Přímé náklady na vrácení zboží VALTEC nese spotřebitel.

13.    Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

14.    Právo odstoupit od smlouvy spotřebiteli nepatří v případech ve smyslu Zákona o ochraně spotřebitele. V případě uzavření smlouvy s VALTEC jde o následující:

14.1. dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
14.2. dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen,
14.3. dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.

15. Uvedené ustanovení o odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se neaplikuje na obchodní vztahy mezi VALTEC a partnerem.

IV.    Smlouva o poskytnutí služeb uzavřená na dálku

4.1    Služby – obecně

1.    VALTEC poskytuje následující služby:

1.1.    Technická podpora – Odborná technická podpora při řešení problémů.
1.2.    Výměna náhradních dílů – Komplexní zásoby náhradních dílů pro zajištění rychlé výměny a minimálních prostojů.
1.3.    Školení – Školící programy pro zákazníky a techniky pro zajištění správné manipulace a údržby svařovacích zařízení.
1.4.    Servis – VALTEC se specializuje na poskytování vysoce kvalitního servisu svařovacích zařízení a příslušenství. Po jakémkoli servisním úkonu je každé svařovací zařízení podrobeno zkušebnímu svařování pro 100% potvrzení funkčnosti zařízení a ověření připravenosti stroje pro použití v provozu.
1.5.    Analytická a kontrolní činnost

1.5.1. Analýza zařízení probíhá ve 48 krocích, pomocí kterých se provede podrobné ověření stavu zařízení od externích připojení, až po kontrolu vnitřních částí svařovací sestavy.
1.5.2. Vizuální kontrola zařízení je fyzické zkontrolování nejvíce namáhaných částí na kontrolovaném zařízení, počínaje výkonovým spínacím prvkem, přes svařovací transformátor až po sekundární pokyny.
1.5.3. Kontrola funkcí představuje kontrolu všech akčních členů, které se podílejí na nastavování svařovacího zařízení. Jsou to nejčastější ovládací panely, tlačítka, kontrolky a vypínače.

1.6.    Čištění – Vyčištění zařízení představuje kompletní rozebrání krytů zařízení a následné velmi důsledné, ale přitom šetrné vyčištění vnitřních částí stroje zahrnující elektronické komponenty, chladiče, ozubené části hnacího mechanismu a jiné. Čistícím médiem je stlačený vzduch. Ten je vháněn do zařízení a dále spolu s nečistotami odsáván do speciálního sběrného systému vyvinutého VALTEC pro tyto účely. Tímto způsobem se minimalizuje šíření nečistot a prachu do prostředí, kde se nacházejí pracovníci výroby, což je obvykle běžnou praxí při tomto úkonu. Zároveň se minimalizuje riziko poškození zařízení zkratem ze znečištění a maximalizuje se účinnost chladicích systémů stroje.

1.7.    Revize – Společnost VALTEC provádí revize zařízení v souladu s EN 60974-4, kdy zařízení testujeme z bezpečnostního hlediska z pohledu ochrany zdraví obsluhy, ale i před případnými škodami na majetku. V první části zákazník obdrží kompletní zprávu o stavu jeho zařízení, v případě zjištění nedostatků budou tato zjištění popsána v závěru Protokolu o prohlídce zařízení s popisem navrhovaného řešení, rovněž zákazníkovi doručí cenová nabídka pro odstranění zjištěných nedostatků. V Druhé části zákazník obdrží Revizní protokol dle EN60974-4 a revizní známku s datem platnosti revize, které deklarují elektrickou bezpečnost zařízení.

1.8.    Kalibrace – Kalibrace svařovacího zařízení v souladu s normou EN60974-14, která ověřuje/validuje, zda dané svařovací zařízení splňuje požadavky přesnosti nastavených svařovacích parametrů. Především se ověřují výstupní hodnoty elektrického proudu, napětí a rychlosti posuvu svařovacího drátu. Tato služba se využívá a je především určena pro provozy, kde se požaduje vyšší kvalita výrobků, kde jsou přesně stanoveny svařovací parametry, které musí být dodržovány. V provozech, kde se ověřuje kvalita svarů na potenciální chyby. Také však často využívána u zákazníků, kteří si jen jednoduše chtějí udržovat svůj strojový park na vysoké úrovni, v maximální kvalitě a připravenosti.

4.2    Způsob uzavření smlouvy o poskytnutí služeb na dálku

1. Spotřebitel si prostřednictvím elektronické komunikace může objednat jakoukoli službu, a to zadáním požadavku, který zašle na email obchod@valtec.sk.

2. Na základě požadavku spotřebitele zašle VALTEC požadavek na doplnění identifikačních údajů spotřebitele, pokud nebyly zaslány, termín poskytnutí služby, cenu služby, popis služby a tyto VOP.

3. Objednávka se stává pro spotřebitele závaznou po odsouhlasení podmínek poskytnutí služby ze strany spotřebitele a následném potvrzení o přijetí objednávky ze strany VALTEC. Pro vyloučení pochybností smlouva o poskytnutí služby na dálku je uzavřena až v okamžiku potvrzení objednávky ze strany VALTEC.

4. Objednávka prostřednictvím elektronické komunikace představuje nabídku spotřebitele k uzavření Smlouvy o poskytnutí služeb na dálku.

5. VALTEC zašle spotřebiteli fakturu k úhradě za služby bezodkladně před poskytnutím služby, pokud se nedohodly jinak.

4.3    Odstoupení spotřebitele od smlouvy o poskytnutí služeb uzavřené na dálku

1.    Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytnutí služeb uzavřené na dálku bez uvedení důvodu do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy.

2.    Spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy o poskytnutí služeb uzavřené na dálku podle bodu 1 tohoto článku, pokud na základě smlouvy o poskytnutí služeb uzavřené na dálku

2.1.    došlo k úplnému poskytnutí služby a
2.2.    poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu, jejímž předmětem je poskytnutí služby.

3.    Lhůta pro odstoupení od smlouvy o poskytnutí služby uzavřené na dálku podle odst. 1 písm. 1 tohoto článku se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy VALTEC v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu, které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). ).

4.    Na oznámení o odstoupení od smlouvy a vrácení platby se přiměřeně aplikuje úprava v článku 3 bod 3.6 těchto VOP.

5.    V případě odstoupení od smlouvy o poskytnutí služby na uzavřené na dálku před jejím samotným poskytnutím spotřebitel nese žádné dodatečné náklady.

6.    Pro vyloučení pochybností, tento čl. 4.3 se netýká případu, kdy je smluvní stranou partner.

Ceník služeb ke zbožím

Aktuální ceník ke zboží je zveřejněn na webové adrese: https://www.valtec.cz/servis-svarovaci-techniky/

V.    Odpovědnost za vady zboží a služeb, záruka

1.    Informace o odpovědnosti VALTEC za vady zboží a způsob při uplatnění práv z odpovědnosti za vady jsou dostupné v Reklamačním řádu.

2.    VALTEC vydá spotřebiteli při prodeji spolu s daňovým dokladem záruční list. Záruční list obsahuje obchodní jméno sídlo VALTEC, označení věci, na kterou se záruka vztahuje, podmínky záruky a postup, který musí spotřebitel dodržet, aby dosáhl plnění záruky. Pokud záruční list neobsahuje všechny náležitosti, nezpůsobuje to neplatnost záruky.

3.    Na prodávané zboží poskytuje VALTEC zákonem stanovenou záruku min. 24 měsíců.

4.    Vady zboží je spotřebitel povinen vytknout nejpozději do uplynutí záruční doby.

VI.    Poprodejní servis

Specializovaný servisní tým VALTEC je k dispozici pro zodpovězení otázek týkajících se zboží a služeb a pro poskytování pokynů týkajících se používání a údržby zboží (dále jen „Zákaznický servis“). Účelem Zákaznického servisu je zajistit rychlou a dostupnou pomoc pro spotřebitele nebo partnera při používání zboží a využívání služeb poskytnutých VALTEC.

VALTEC poskytuje Zákaznický servis telefonicky, e-mailem a online chatem.

VII.    Ochrana osobních údajů

Informace týkající se poskytnutí a zpracování osobních údajů jsou dostupné v dokumentu Ochrana osobních údajů.

VIII.    Řešení sporů

1.    VALTEC a spotřebitel se zavazují řešit vzájemně spory přednostně mimosoudní cestou ve formě dohody.

2.    Spotřebitel má právo podat VALTEC žádost o nápravu podle zákona č. 1/2003. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů.

3.    Spotřebitel má právo podat VALTEC žádost o nápravu, pokud mezi spotřebitelem a VALTEC vznikne spor z uplatnění práv z odpovědnosti za vady nebo pokud se spotřebitel domnívá, že VALTEC porušil jiná práva spotřebitele. Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů, pokud VALTEC na žádost podle předchozí věty odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání.

4.    Informace o subjektech alternativního řešení sporů jsou dostupné na webovém sídle Ministerstva hospodářství SR – Seznam subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů.

5.    V případě vzniku sporu mezi spotřebitelem a VALTEC a jeho řešení soudní cestou je dotčená strana oprávněna obrátit se na místní a věcně příslušný soud České republiky.

IX.    Závěrečná ustanovení

1.    Tyto VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi společností VALTEC a spotřebitelem nebo partnerem a jsou pro obě strany závazné.

2.    Právní vztahy založené kupní smlouvou se budou řídit ustanoveními kupní smlouvy (tj. závaznou objednávkou a potvrzením objednávky, případně individuálně dohodnutými podmínkami), ustanoveními těchto VOP a příslušnými právními předpisy zejména OZ a zákonem o ochraně spotřebitele.

3.    Společnost VALTEC je oprávněna jednostranně měnit nebo doplňovat tyto VOP. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé během účinnosti předchozího znění obchodních podmínek, přičemž pro strany jsou závazná ustanovení obchodních podmínek platných v době uzavření kupní smlouvy.

4.    VALTEC zveřejní aktuální znění VOP na svém webovém sídle a v sídle společnosti.

5.    Tyto VOP jsou účinné od 01. 07. 2024 a vůči spotřebitelům a partnerům nabývají účinnosti dnem jejich doručení.